De afdeling HRM van ProRail vroeg ons te helpen het HR aanbod meer bekendheid te geven binnen het bedrijf, medewerkers te laten weten waar ze dit aanbod kunnen vinden zodat men er uiteindelijk ook meer gebruik van maakt.
We transformeren het meestal nogal gedachteloze loopje door de (interne)tunnel tussen 2 ProRail gebouwen tot een heuse experience. Omdat veel mensen met de blik naar beneden gericht door de tunnel lopen hebben we bedacht juist daar de aandacht te pakken door een gigantische vloersticker te ontwerpen. Hierop staan de 4 paden via welke medewerkers zicht kunnen ontwikkelen.
Door de verschillende ‘zijsporen’ te volgen maken medewerkers op een speelse manier kennis met het HR aanbod. Ook vertellen medewerkers over hun persoonlijke ervaringen. Omdat zij zich kwetsbaar durven op te stellen verlagen we de drempel om ook daadwerkelijk contact te zoeken met bijvoorbeeld een loopbaanadviseur, je manager of om online een product te ‘bestellen’.
Om de campagne ook op de regio kantoren te kunnen voeren lieten we een mobiele versie bouwen in de vorm van een zuil op een full colour geprint vloerkleed.
Het aantal loopbaangesprekken is in korte tijd met ruim 34% gestegen.